You haven't verified your email address yet

Wall clock - Wood, Chestnut - Early 20th century

Lot reference 32152429
Wall clock - Wood, Chestnut - Early 20th century

The auction you are viewing has now ended

Show current auctions

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:

Your bid Current bid $57
Reserve price not met
Next minimum bid $63
Location: The Netherlands
Auction fee: 9% of the winning bid
Shipping to United States: $70.21
$
$

No bids placed.

$57 Bidder 1062
28-11-2019 12:47:21
$52 Bidder 5307
28-11-2019 12:47:15
$51 Bidder 1062
28-11-2019 12:47:15
$45 Bidder 5307
28-11-2019 12:47:06
$39 Bidder 1062
28-11-2019 12:47:06
$34 Bidder 5307
28-11-2019 11:42:55
$28 Bidder 9835
28-11-2019 11:42:55

Mechanical - 8 day movement - half hour, one bell

Nr of items: 1
Object: Wall clock (More lots)
Model name: Regulator
Material: Wood, Chestnut
Clock mechanism: Mechanical
Power Reserve: 8 day movement
Striking: half hour, one bell
Manufacturer: Friedrich Haller Schwenningen
Style: Historicism
Estimated Period: Early 20th century
Dated: 1900
Country of Origin: Germany
Condition: Good condition - used with small signs of aging & blemishes
In working order: Yes
Weight: 8 kg
Height: 78 cm
Depth: 17 cm
Width: 27 cm

The movement and striking mechanism work properly. No repairs or restoration necessary. Comes with old matching wind-up key.

Nl Chevallier du Bocque  

Catawiki member since January 30, 2015, received 28 reviews in total (24 in last 12 months)

Feedback score: 79.2% (24 reviews)
(last 12 months)
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Buanas Tardes Ruurd,

    I suggest You accept the other coins and I pay You a sum of money back. But You have to wait till 22th of this month. Than I’m back home again.Give Me a positive feedback and
    View translation Automatically translated. Turn off

    Ruurd1 January 16, 2020

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    I was not unpolite and also I'm not pushing to give positive feedback. If this buyer is a Christian, go to Your Church and asking God for forgiveness for Your lies because You'r a liar like the devil. I think the devil has already reserved a place for You in hell. Can You live with this lies? I don't think so.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    De klok is binnen, héél professioneel verpakt.
    Maar hij ligt op de operatie-tafel. Toen ik hem op hing en de slinger erin hing merkte ik het al. Het uurwerk is los geraakt, moet vastgezet worden.
    View translation Automatically translated. Turn off

    jacvanmeel January 13, 2020

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Dat begrijp ik niet. Toen ik de klok heb verzonden zat het uurwerk vast. Hij liep en sloeg op de hele uren. U zegt zelf dat hij professioneel verpakt was. Dan kan er onderweg niets geks gebeurd zijn. Ik vind het dan ook heel erg jammer dat u mij een neutrale feedback geeft. Ook al omdat de klok zo goedkoop was. Wilt u dit a.u.b. niet veranderen in positief. Ik zou dit heel erg op prijs stellen.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • The item arrived broken and crushed
    The seller did not pack the product at all
    Not ready to solve the problem
    Seller not recommended at all!!!

    user-088428e January 1, 2020

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    I have sended the clock when it was not broken in a damned good package. But, the clock was a very long time on his way. After arriving in Your country the clock was at the custom office. Every one between Me and You can have dammeged the clock. It's really unfair that You don't understand this and giving Me a negativ feedback. Pleas don't bid never again on one of My products. I don't want to sell anything at that kind of people.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Top seller-Superb delivery. Many thanks :]

    bonkaz4bossons December 18, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Hi Gary, Thank You for giving Me positiv feedback. I want to wish You a Merry Christmas and a Happy New Year 2020. Maybe We doing buisseniss again sometime.
    Greetings, Arturo
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    CORRECTO
    View translation Automatically translated. Turn off

    JRPBCN December 13, 2019

  • My first-and last- venture with Catawiki. The wall clock arrived in pieces. THERE WAS NO PROTECTIVE PACKAGING INSIDE. I have no idea whether the clock was sent in that state, or was damaged in transit

    user-135c3d8 December 12, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    What can I do about it. The clock was packed protectiv. The post was not taking care. Other clocks having the same package and they are delivered in good condition. Look at My feedback.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    opgelost zeer tevreden
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-78e3100 November 28, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Klokje werkt zeker niet. U had ook moeten lezen. Er stond duidelijk bij dat het balanswiel etc. vernieuwd moest worden. Daarom stond het ook op de veiling bij klokken/uurwerken voor reparaties etc. In iedergeval is de koper zo fair geweest om de negatieve feedback te wijzigen in positief, waarvoor mijn dank. Dit is nu een koper die iedereen wil hebben.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Excellent dealer. Fast delivery. Perfect packaging (No damage during transport). Perfect description of the item.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-d17996c November 25, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Thanks for You positiv feedback. Enjoy Your clock.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Sono rimasto soddisfatto dell'acquisto. Venditore puntuale e affidabile.
    View translation Automatically translated. Turn off

    donangelomansi November 21, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Thank You for the feedback and enjoy Your clock.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Bedankt voor het klokje, in goede staat ontvangen. P.S.: ik heb in dezelfde straat als u gewoond.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Oedemera November 1, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Todo muy bien.
    View translation Automatically translated. Turn off

    pljon October 29, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Alles is correct verlopen. Verzending ging snel en alles was netjes verpakt.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-0f373ea October 2, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Dank u wel voor de feedback. Blij dat u tevreden bent. Is ook een mooie en goede klok zonder beschadigingen en nog prachtige wijzerplaat.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    PRIMA!!
    Goed verpakte oude klok.
    Loopt nu goed (was even moeilijk aan de praat te krijgen) en heeft een mooie donkere slag.
    View translation Automatically translated. Turn off

    jozinamaria September 19, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Dankjewel voor de mooie feedback. De klok moet verticaal waterpas hangen. Zo heb ik hem afgesteld. Lukt je wel denk ik.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Ware war sicher verpackt, sie ist gut angekommen - alles OK
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-f0d46bd September 18, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Dankeschön für ihre Bewehrtung.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Ben helemaal tevreden met deze verkoper.
    Op tijd verzonden, goed verpakt, mooie beschrijving bij de munten.
    100% Okay
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-4728a4d September 7, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Dankjewel Marlies voor de mooie feedback.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Cette pièce est une reproduction, je ne réclame rien au vendeur.

    Mais j'ai un doute sur la qualité de l'expert!!
    View translation Automatically translated. Turn off

    jacquesmeunier April 29, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Ididn't know that the clock is a reproduction. But the price of the clock is very low, also for a reproduction. That's why I wrote an ? by the age of the clock. The expert from Catawiki should be have seen this.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Very good transaction. No problem. Thank you.
    Shipping costs may be a bit expansive.

    user-41e520b March 19, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    at the opening of the package the virgin wax crocifix was completely broken. unreliable and absolutely dishonest seller.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-83f6945 March 14, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Please send back the cross to Me and You can annulate this transaction. Catawiki will pay back Your money. My adress is: Dammerscheidtstr. 30 6367VC Voerendaal, the Netherlands
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Only good!

    user-53407b9 February 22, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Rude and unreliable seller. The lamp wasn't in bronze as claimed but it was in zamak (Zinc alloy) . Thanks to Catawiki that solved the problem.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-ee1f65c February 11, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    We don't couls arranged something because You didn't react on My massages. You are a rude and unriable buye ar because You didn't contact Me first. I could not defense Myself against your lies. I will block You forever.
    View translation Automatically translated. Turn off

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Customs information

Any other costs or charges such as customs or import duties, customs clearance and handling may also apply during the shipment of your lot and will be charged to you by the involved party at a later stage if applicable.

Shipping costs

United States $70.21
Austria $33.27
Belgium $33.27
Denmark $33.27
France $33.27
Germany $33.27
Italy $33.27
Luxembourg $33.27
Spain $33.27
Sweden $33.27
The Netherlands $9.04
United Kingdom $33.27
Rest of Europe $39.93
Anywhere else $70.21

Save shipping costs

You can pick up this lot from the seller: Voerendaal (Limburg), The Netherlands.

If you win more than one lot sold by the same seller in the same auction, your shipment will be combined. In this case, only the shipping costs of whichever lot has the highest shipping costs will be applied.

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 50,000 special objects up for auction every week.
or Sign in